Don't Miss

Co warto wiedzieć o międzynarodowych przewozach osobowych

By on 11/02/2017

Od kiedy Polska wraz z niemal całą zachodnią, południową i północną Europa jest w strefie Schengen, ponad 400 milionów ludzi zyskało swobodę podróżowania i przekraczania granic bez długich kolejek i ścisłych kontroli. Dało to asumpt do rozwoju międzynarodowego przewozu osobowego. Kto z niego korzysta? Co warto wiedzieć o tym rodzaju przewozów międzynarodowych?

 

Kto korzysta z międzynarodowych przewozów osobowych?

Transport międzynarodowy pozwala na sprawną wymianę surowców i towarów między rynkami poszczególnych państw. Na nim opiera się import i eksport, które z kolei decydują o zamożności kraju. Obok doskonale zorganizowanego, choć ściśle regulowanego transportu towarów wykształcił się międzynarodowy transport osobowy, dzięki któremu możemy dotrzeć w dowolne miejsce poza granicami swojej ojczyzny.

Osoby korzystające z transportu międzynarodowego można podzielić na kilka grup. Niektórzy potrzebują przewozu sporadycznie, inni regularnie. W tej pierwszej grupie znajdują się turyści, w drugiej np. pracownicy sezonowi. Struktura klientów ma odzwierciedlenie w zakresie usług przewoźników międzynarodowych – mówi specjalista z firmy Sprint Bus.

Osobowe przewozy międzynarodowe mogą być realizowane na różne sposoby. Jakie rodzaje transportu mamy do dyspozycji?

Rodzaje międzynarodowych przewozów osobowych

Pierwszy rodzaj międzynarodowych przewozów osobowych, który ma długą historię, to transport doraźny, realizowany na konkretne zlecenie. Charakteryzuje się on tym, że korzysta z niego zorganizowana grupa (np. wycieczka szkolna, pielgrzymka, grupa kibiców podążająca za swoją drużyną itp.). W tym przypadku przejazd odbywa się na zlecenie. Bus jest dostosowany wielkością do liczebności grupy. Wyjeżdża z umówionego miejsca (np. spod szkoły) i jedzie wprost do celu najprostszą drogą.

Drugi typ międzynarodowego przewozu osób to przewozy regularne, cykliczne, realizowane według rozkładu jazdy – podobnie jak w przypadku transportu miejskiego czy krajowego, jednak na większe odległości. Wielkość pojazdu oraz częstotliwość przejazdów są dostosowane do potrzeb podróżnych, a na trasie są przystanki, dzięki czemu w jednym transporcie wiele osób może dotrzeć do różnych celów. Trasy są układane tak, aby zahaczyć o wszystkie najważniejsze ośrodki w danym regionie Europy.

W tym przypadku podróżni muszą się dostosować do przewoźnika – stawić się o określonej godzinie w z góry wyznaczonym miejscu odjazdu, a często nadrabiać drogi. Te drobne niedogodności dla pojedynczych pasażerów są konieczne, aby podróże były optymalne pod względem tras i przystanków, co przekłada się na niewysokie ceny biletów. Nie jest to jednak duży problem, bo nowoczesne autokary zapewniają komfort nawet w długich podróżach na drugi koniec kontynentu.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz